Det går inte att andas!

Hemma från dagens besök hos frissan och jag är lika nöjd som vanligt! Min frisör är verkligen toppen! Nu sitter jag halvdäckad på soffan och väntar på att Mattias ska komma ifrån jobbet och en barndomskompis ska komma på besök=) Hon har inte träffat mig sen jag blev gravid, så det ska bli kul att visa upp min nya kropp;)
 
En helt annan grej..Det här med att sova på rygg när man är gravid, ja de är helt uteslutet. Ibland känns de som den ända ställningen som skulle vara någelunde bekväm för rygg och bäcken..men tyvärr så går ju inte de. För er som aldrig varit gravida kan jag säga att bebisen och livmodern och allt sånt trycker på kroppspulsådern som går i ryggen när man ligger på rygg. Detta innebär alltså att mina armar domnar och dessutom blir jag en aning yr i huvudet. Ganska obehagligt. Inte nog med de så trycker de på lungorna också vilket leder till andfåddhet även när jag sover iprincip..Inte så kul som ni kanske förstår..Hur som helst så har jag även detta problem när jag sitter vanligt, lutandet mot ryggstödet..En aning jobbigt kan jag säga! Nu när magen är så stor så känns de mesta obekvämt, och jag fasar för när jag ska börja samla på mig vatten och svullna upp också. Jag misstänker att jag emellanåt svullnar lite grann, men inte alls speciellt mycket..Hoppas verkligen jag slipper de. Det verkar inte alls vara så speciellt roligt!
 
 
1 svärmor:

skriven

Du vet,vid olyckor lägger man folk i framstupa sidoläge för att underlätta andningen. Det gäller även vid graviditet!! :)

Kommentera här: