Shopping

Idag har jag varit iväg och kollat i affärer tillsammans med min mamma. Vi gick bland annat och kollade priser på sånt som gick sönder när köket rasade. Tanken var att köpa nytt porslin och nya glas, men jag hittade inget som kändes sådär helt 100. Nya glas kom jag iallafall hem med, så nu slipper vi hålla oss till ett och samma glas hela dagen=) Ikea i barkarby var inge bra alls idag när de gällde husgeråd i allmänhet. Så lite besviken blev jag på de.Förhoppningsvis åker vi iväg och kollar runt på andra ställen imorgon för att få lite tallrikar.
En liten bebiskudde köpa jag med mig också. Det känns som att vi ändå vill ha en kudde, även fast vår barnmorska har sagt att vi inte alls behöver någon i början. Tyvärr är den nog lite stor til vagnen som jag tänkte ha den till, men på något vis kan jag nog lista ut hur vi ska ha de=)
 
Trosor har jag handlat också. I superstor storlek så att dom ska passa min jätterumpa. Tanken med trosorna är att jag ska ha dom till och efter förlossningen. Jag använder knappt "vanliga" trosor i vanliga fall. Men efter förlossningen så känns inte ett par string någon höjdare med tanke på bindorna man har efter. Ett amningslinne köpte jag också.
 
Så även fast ikea blev en flopp så är jag ändå nöjd. Köket börjar likna sitt gamla jag igen vilket känns jätte skönt. Vi har skåp på en annan vägg i köket också som vi ska ta ner och säkra upp, så inte samma sak ska hända igen. Det känns ju bättre att göra de under kontrollerade former så att säga=)
 
Nu ska jag pyssla lite med vagnmobilen och sedan kolla på sommarkrysset=)

Kommentera här: