Besök hos barnmorskan

Hemma från besöket hos barnmorskan. Det gick bra och allt såg som vanligt bra ut. Hjärtat lät bra även fast att hon inte gillar apparater dom lyssnar med.
Järnvärdet hade stigit från 95 till 106, vilket och var bra.. En tablett räckte, men att jag förmodligen kommer få äta järn under hela graviditeten.
Sf-måttet var nu 29. Jag är alltså fortfarande stor men ligger nu innan "ramen" för de normala. Men om de fortsätter att stiga tills nästa gång så blir de nog ett till ultraljud för att se att allt står rätt till. Min barnmorska funderar fortfarande alltså på om datumet som är satt verkligen stämmer.
Vikten då..för en gångsskull så tycker jag att de är lite roligt att ställa mig på vågen för att se hur mycket jag går upp hela tiden..Och på 5 veckor har jag gått upp 2 kilo. Detta var tydligen ingenting, vilket känns skönt för mig =). Så de alla säger att jag bara har lagt på mig på magen och nästan ingenting på resten av kroppen kanske stämmer ändå=)
De firar vi med en pizza...

1 Lotta:

skriven

Men 29 i sf-mått i v.29 e väl helt normalt? Och det ska väl växa tills nästa gång då, eller? :)

2 Kajsa:

skriven

Grattis till graviditeten! Även om du har ett Sf mått som ligger lite över kurvan behöver det inte vara en stor bebis. Det kan bero lite på hur bebisen ligger just vid tillfället då barnmorskan tar måttet. Jag väntar mitt 4-barn till 20 Augusti =)

Kommentera här: