Drömmen om ett syskon

Jag skulle såå gärna vilja skriva ett inlägg där jag kunde berätta för er att Moa ska få ett syskon. Tro mig, jag längtar som bara den efter den dagen. Tyvärr så lär det dröja ett tag till. Det tycks vara omöjligt. Hur mycket jag än vill. Både jag och Mattias vill att Moa ska få ett syskon och det där bebisgoset längtar jag efter massor.
Just nu pluggar Mattias och jag jobbar som timvikarie. Vi vill att Mattias ska ha pluggat klart innan en till familjemedlem kommer till världen. Så att vi iallafall har en fast inkomst. Han pluggar fram till oktober 2014.
Hela min kropp skriker efter att ha en bebis i magen. Så pass mycket att jag faktiskt är ledsen över att jag inte har det. Jag tänker på det jämt och drömmer ofta drömmar om att vi har en till bebis.
Att många runt omkring med barn som föddes samma sommar som moa dessutom redan väntar sitt andra eller till och med redan fått barn nummer två, får mig att känna mig stressad. Min dröm har alltid varit att ha två barn med två års mellanrum. Jag har världens bästa syster och hon är två år yngre än jag. Jag har alltid upplevt henne jämngammal med mig och vi har alltid haft superkul ihop. Det vill jag ge Moa också. Nu har jag försökt börja intala mig själv att det förmodligen inte kommer bli så. Vi har i såfall ca 3 månader på oss. Jag vet att det inte spelar någon roll men jag måste erkänna att jag på riktigt är ledsen över att det kommer bli 3 år mellan våra barn.


Märks det att jag vill ha ett till barn?


1 Denise :

skriven

Hej Hanna! Jag har en fråga om när du blev gravid. Märkte du något symtom på att du kanske va gravid innan du testa eller va de bara mensen som uteblev? Hur lång tid efter ägglossning testade du? Gott nytt år! :)

Kommentera här: