Sömnen är ett mysterium

God morgon! Natten har varit hemsk med en gnällig bebis. Nu har hon dessutom blivit så pass stor att jag inte längre kan luta mig mot hörnan i väggen när moa vägrar sova annat än hos mig..så ja, nu får jag verkligen s i t t a och försöka sova. Men att försöka sova med en 8, 6kg bebis i famnen är verkligen inte lätt. Imorse försökte mattias ge henne lite välling ihop om att hon skulle somna om..men förjäves. Hon vill inte alls ha välling längre och tanken på att försöka få henne att vilja ha välling istället för bröstet nattetid gör mig lite orolig. Det känns som att jag aldrig kommer kunna sluta amma. För som det ser ut nu så somnar hon bara om hon får bröstet. Hur ska vi få henne att somna utan de? Hur gör man liksom? Idag hade vi iallafall tänkt byta från vaggan till hennes spjälsäng. Vaggan hon har haft är för liten nu. Så vi hoppas att en ny större säng kanske kan bidra till bättre sömn för henne. Mattias är ledig idag och ska snart iväg på en arbetsintervju. Så jag tänkte passa på att städa lite:)

Kommentera här: