Bomber och granater

Jag har världens problem..eller kanske inte världens, men ett jobbigt problem iallafall..Alla ni mammor där ute som ammar eller har ammat kommer förstå precis vad jag menar. Moa brukar vanligen äta ganska ofta, och som ni vet har vi haft mer eller mindre hela nätter där hon bara ligger vid bröstet heela tiden. Nu har hon kommit in i någon period då hon äter mycket mer sällan och framför allt mycket kortare stunder. Detta gäller inte bara amningen utan även den "vanliga" maten. Hon är inte gnällig eller missnöjd på något vis utan tycks bara ha lite sämre aptit. Så till mitt problem som ni mammor kommer känna igen. Hur tror ni mina bröst reagerar på att inte tömmas lika ofta som vanligt? Dom sprängs! Fullstädnigt s p r ä n g s ! Inte nog med de så äter inte Moa tillräckligt för att tömma dom helt heller. Så ja, det känns precis som att nyss ha gjort en bröstförstoring och jag får återuppliva minnet av hur det var när mjölken rann till för första gången. AJ! Ja men pumpa då?..ja visst kan jag göra de, men eftersom att hon inte riktigt tar flaskan så vill jag liksom inte att mjölken kommer till spillo. Jag inbillar mig att mjölken nämligen kan ta slut. Nästa problem blir då Moa äter. Vad tror ni händer då utdrivningsreflexen sätter igång. Det sprutar! Stackars Moa hänger inte med och sätter i halsen...