Min kropp orkar inte

Idag har vi haft full rulle vill jag lova. Vi klev upp vid 6.30 efter en jobbig natt med en moa som inte kunde sova. Hon har blivit förkyld och hostig igen efter att precis blivit av med en besvärlig hosta. Jag funderar lite på om det kan ha att göra med att vi klätt henne för lätt nu när det varit så varmt ute..såsom att strunta i mössa och jacka tex..lite dåligt samvete har jag. Samtidigt funderar jag ifall det kan vara pollen hon reagerar på. Vi hade samma funderingar förra våren/sommaren nämligen.

Hur som helst. Vi lämnade av Moa hos mormor och morfar vid 9 och drog iväg och handlade lite nödvändigheter. Bland annat jord så att vi kan få lite ordning på vår lilla kolonilott.
Huvudsysslan idag har nämligen varit kolonilotten. Här där vi bor har vatje lägenhet en tillhörande kolonilott och de som bodde innan oss har inte brytt sig om den så den var fullständigt igenväxt. Så efter några timmars jobb är den nu i ordning och vi hittade en stackars jordgubbsplanta som växte där och lite gräslök. Potatis har vi sått och nästa helg är det dags för att plantera lite annat roligt. Äntligen har jag fått ett land som jag kan pyssla med!


Mer då. Jo jag har storrensat bland mina kläder. Jag är så otroligt trött på att inte kunna använda kläderna som ligger i garderoben nu när jag är preggo..så det fick åka ner i förrådet.
Jag har verkligen pressat min kropp idag. Den har sagt ifrån flera gånger. Bland annat fick jag någon konstig smärta i magen. Kändes lite som att magen lossnade på något vis. Eller kanske som en sträckning. Jag fick andas ett tag innan det släppte.
Att gräva i ett land och springa upp och ner för trappen med påsar fulla med kläder har pressat mina fogar som nu har gett upp för dagen. Sist med inte minst så har jag otroligt ont i halsen..
Men, Imorgon är det Måndag vilket innebär en ny vecka! ;)

Här kommer lite bilder från igår






Kommentera här: