Ljuvliga tvåårsåldern

God kväll!
Ätandet har gått över styr här hemma så jag här sitter jag på soffan och mumsar choklad. Jag kan ju lika gärna fortsätta fram till nyår känner jag. Fuck beach 2015 och Hej barbapappa liksom. Nej fy, nu får det snart bli lite ordning här. 

Moa har varit på ett hysteriskt dåligt humör idag. Bråkat om precis att och blivit ledsen för minsta lilla. Hon har till och med skrikigt på sin mormor vilket typ aldrig händer. Hon har under dagen blivit mer och mer förkyld så det finns anledning att tro att det är feber på gång. Jag minns vid ett annat tillfälle då hon var precis såhär och fick under natten feber. Så det återstår att se. 

Även idag har Moa varit duktig gällande toalettränandet. Inga olyckor på golvet och hon har sagt till att hon behövt bajsa även fast hon haft blöjan på sig. Så nu hoppas jag verkligen att vi snart bara har en liten blöjbebis här hemma. 

Imorgon blir Lea 3 månader. Tiden rusar förbi och imorgon är det dags för första vaccinet. Två stora sprutor in i varje lår..nej ni. Jag stannar gärna hemma faktiskt. 
Moa ska få vara hos sara medans jag och Mattias åker ner med Lea till BVC. Moa kommer nog inte förstå att sprutorna gör nytta så det känns bara dumt att ha med henne. Så hon får busa med sara sålänge. 

Kommentera här: