Vab

Idag är jag hemma med en liten sjukling. Hon är otroligt snorig och trött så jag behåller henne hemma idag. En förkylning brukar inte alltid vara ett skäl till att stanna hemma så vida hon inte har feber eller är trött. Man får gå lite på allmäntillståndet och tänka om hon skulle palla med tempot som är på dagis. Idag stod jag i valet till kvalet om hon skulle vara hemma eller inte. Mattias tyckte att hon kunde gå medans min magkänsla sa nej till dagis. När hon sedan somna av sig själv på soffan då vägde en dag hemma över. Vab idag alltså :)

Hur brukar ni tänka kring förkylningar?

1 L8:

skriven

Jag brukar gå på allmäntillståndet och om jag tror att dom e så pass förkylda att dom kan smitta :) Som den här veckan så har dom varit relativt pigga men båda har haft en kran istället för näsa, hostat som en stor rökare o Elina har klagat på halsen så då fick båda va hemma trots att dom inte har haft feber :)

Kommentera här: