Potträning

Gissa om jag blev förvånad när Moa kom in till oss inatt och jag inser att klockan är 3.30! Herregud ungen har sovit nästan hela natten! Efter det sov hon till 6.30 då vi gick upp. Snacka om att jag har fått sova. Ändå har jag varit dödstrött!

Inte nog med att Moa sovit bra inatt, så har hon dessutom kissat på TOALETTEN! Hon gillar toan mer än pottan. Jag antar att hon vill vara som mamma och pappa. Potträningen går sådär. Eller såfort hon inte har blöja på sig så är hon riktigt duktig på att säga till när hon måste kissa och bajsa. Hon kan dessutom hålla sig en stund tills pottan har kommit fram. Olyckor sker såklart och ibland kommer några droppar på golvet först och sedan kommer resten i pottan. Hon är faktiskt jätte duktig. Hon är inte så pigg på att ha blöja emellanåt. Och att då tvinga på henne en blöja känns lite fel..för vi vill ju uppmuntra att hon ska vara utan blöja.
Just nu kör vi iallafall på att hon springer utan blöja så ofta som möjligt. Just för att hon då känner när hon behöver göra något lite lättare.
Det skulle vara så skönt om hon kunde bli blöjfri. Hon är ju faktiskt en stor tjej nu :)
Men hon måste känna sig redo och känna sig duktig så vi tänker inte stressa henne för mycket.