Nedräkning till semestern

Hej på er!
Idag har jag varit hemma ifrån jobbet. Vaknade imorse med ännu ett ihopkletat öga, denna gång på de andra ögat. Så för att undvika risken att smitta dom små jag jobbar med så stannade jag hemma idag. Men imorgon är jag på banan igen och ska gå till jobbet.
Jag har passat på att sova en stund när jag ändå hade möjligheten. Så skönt! Det behövde jag verkligen. Det är svårt att ta det lugnt och vila när man har barn. Så det gäller att ta sig tid till det när man får chansen.

Imorgon går jag in i vecka 27 vilket innebär att jag går in i sista trimestern av graviditeten om två veckor, med andra ord är jag höggravid då. Även om många menar att man inte är höggravid förrens sista månaden.

Moas avdelning på dagis har stängt igen för den här terminen. Så sista veckan får hon vara på grannavdelningen. Det gör egentligen ingenting för personalen där är underbara och Moa trivs bra där. Tråkigt är att vi helt missat att Moas fröknar gått på semester så vi hann inte önska en trevlig sommar och ge en liten sommarpresent.
Lite dåligt samvete har jag för att Moa inte fått sommarlov ännu. Det är få barn kvar på avdelningen, och eftersom att Moa går länge på dagarna så blir hon säkert kvar längst på dagarna. Tur att det bara är den här veckan iallafall!

Nu hoppas jag att veckan går snabbt så vi får semester! Det ska bli tråkigt att lämna jobbet och mina barn där, men jag ser fram emot att få vara ledig och påbörja nedräkningen tills bebisen kommer.

Mattias kom hem idag och berättade att han ska jobba borta resten av veckan. Jag och Moa får alltså hemmet för oss själva och jag kommer typ dö här hemma..jag hatar att sova ensam och är dessutom mörkrädd. Tur att jag har Moa och att det inte blir så mörkt ute iallafall :)

Kommentera här: