Det där fladdret

God kväll!
Här sitter jag och mår lite småilla och har halsbränna. Mindre roligt med alla dessa gravidbesvär man kan lida av.

Men, idag tror jag att jag kan ha kännt min lilla bebis i magen. Moa kände jag i vecka 16 så att jag skulle känna den lilla i magen redan nu i vecka 13 trodde jag inte. Men jag är nästan säker på att det skulle kunna vara det där fladdret som alla pratar om.
Jag kände aldrig något fladder eller sprattel med Moa utan då kändes det som små buffar direkt.
Enligt min barnmorska så kan man känna redan nu, så jag antar att det kanske var lillen där inne som gjorde kullerbyttor eller så. Härligt är det iallafall och nu kommer jag ligga och känna efter som bara den för att få känna något igen..

Alla ni mammor och gravida där ute, när kände ni er bebis för första gången?
1 Felicia:

skriven

Jag är gravid med mitt första barn och jag kände rörelser i magen första gången i vecka 19 :)

2 Sara :

skriven

V 17 (16 +4) ;)

3 Evelina:

skriven

Väntar mitt första och jag kände fladdret/som en sprattlande fisk redan i v 12-13 :) nu är jag i v 16 och är med

4 Evelina:

skriven

Och är mer som buffar nu :) (råka trycka på skicka)

5 Sara:

skriven

Så kul!
Kände min första i v 19 tror jag , hade då moderkaka i framvägg. Min andra kände jag oxå i v 13, hade då i bakvägg.
Då får man njuta lite längre av rörelserna! :-)

Kommentera här: