Min Stora tjej!

Jag kan inte riktigt fatta det! Varje gång jag ser på Moa så förundras jag över hur stor hon faktiskt har blivit. Nu kan vi prata med henne och förstå varandra riktigt bra! Det som är riktigt skönt är att hon kan säga alla sina behov. "Jag är trött", "Jag vill sova", "Jag fryser", "Jag är hungrig", "jag vill ha mat/mjölk/vatten", "bajsa/kissa", "mysa","titta på pippi", "jag kommer snart", "nappen och vovven"...ja en hel drös med olika grejer. Ord ska vi inte ens tala om för där har jag tappat räkningen för länge sedan. Hon säger nya ord varje dag.Allra bäst är nästan när mattias frågade vem som är bäst, och Moa svarar "mamma" direkt. Gissa om jag blir varm i hjärtat! Jag är överfylld med kärlek. Tänk att jag har en så fin familj. Och med en till liten tjej påväg får mig att känna mig otroligt lyckligt lottad!Ni som följer mig på instagram har sett att Moa även är en riktig sångfågel! När jag var liten sjöng jag jämt och kunde massor med sånger med många verser och mycket text. Jag tror att min tjej brås på sin mamma.
Här är några av alla sånger hon kan:
Imse vimse spindel
Lilla snigel
Bä bä vita lamm
Ja må du leva
Tänk om jag hade en liten apa
Björnen sover
Huvud axlar knä och tå
Bamse
Lille katt
Pippi
Här är jag, här är du
Ålle bolle
Vart bor du lilla råtta
Visst är hon imponerande? :)
 

Kommentera här: