Lea 2 månader

Idag blir min lilla plutt 2 månader. Som vanligt så tycker jag att tiden går så snabbt! Det här med att tiden går snabbt när man har barn. Jodu, om ni inte tror mig så vänta tills ni får barn ska ni se. 

Hur har Lea utvecklats då under dom här två månaderna? 
När hon var knappt två veckor så vände hon sig från mage till rygg. Jag trodde det var en slump, men eftersom att hon fortfarande kan de så tror jag nog att hon lärde sig det redan då. 
Huvudet blir mer och mer stadigt. Hon orkar inte hålla upp det helt och hållet ännu. Tror det beror mycket på att vi har varit dåliga på att låta henne ligga på mage. Hon käkar så ofta, och det känns lite taskigt att lägga henne på mage precis efter att hon har ätit. 
Hon gillar mycket mer att sitta en ligga. Men babysittern är ingen favorit, utan hon gillar mycket mer att sitta i babyskyddet. 
Vid 4 veckors ålder började hon le. Nu upplever jag henne som en glad med bestämd bebis. Hon är ofta glad och gurglar och jollrar, men säger ifrån när hon är missnöjd. 
Nu den senaste veckan har hon även börjat härma oss lite grann. Sträcker vi ut tungan brukar hon göra detsamma. Hon har också börjat göra ljud när hon ler. Jag gissar att det är början till ett skratt. 
Nätterna går helt okej. Hon brukar vakna 2 gånger ungefär då hon kan vilja äta och snutta i en timme ungefär innan hon somnar om så pass att hon inte vaknar när jag lägger henne i sin säng. Vi har låtit henne sova i sitt babynest i spjälsängen sedan dag 1. Eftersom att Moa kommer in till oss på natten så vill vi inte ha Lea ligga där. Moa ligger långt ifrån still när hon sover nämligen. 
Lea väger nu över 5 kilo, har storlek 56/62 i kläder och är ca 58cm lång..Hon har alltså ca en meter kvar att växa innan hon vuxit ikapp sin mamma..sjukt ändå. Jag är ganska liten..

Kommentera här: