Svar på kommentar

Gud så roligt med lite frågor! Det var ett tag sedan nu så att jag helt plötsligt fick två var jätteroligt!

Den första var Hur lång tid det tog för mig att bli gravid med Lea, alltså andra gången.
Ja alltså, det tog ganska lång tid. När vi väl började köra oskyddat så gick vi in med inställningen att "händer det så händer det". Jag mådde skit den här tiden. Tydligen så var det svårt att bli gravid den här gången. Många runt omkring mig blev gravida, medans jag bara fick mens varje månad och gång på gång blev jag otroligt ledsen. Nästan lite deprimerad faktiskt. Även fast att vi använde ägglossningstest så gick det ändå inte. 
Mattias sa till sist att jag skulle sluta testa hela tiden, för den stress jag kände säkert bidrog till att jag aldrig blev gravid. Mycket riktigt fanns det säkert någon sanning i det. För till sist blev jag ju gravid, på sjätte försöket. Alltså tog det 6 månader innan jag blev gravid. 

Det andra frågan var Hur mycket jag får ut i mammapenning. Ja att vara mammaledig innebär ju inte direkt att man badar i pengar och det är knappt så man går runt. I mitt fall är det tur att jag har mattias att luta mig mot. Även om jag har ett stort shoppingbegär och unnar mig och tjejerna saker kanske lite ofta. Jag plockar ut 5 dagar i veckan och får då ca 9000kr. +- några 100 beroende på månad, vab osv.

Kommentera här: