Magen vecka 37

Hela den här veckan har jag haft sjuka ilningar i ljumskarna och om hon inte har fixerat sig nu så vill jag inte veta hur det kommer att kännas när hon väl gör det, om hon gör det vill säga. Men det känns som att hon har trillat ner ytterligare. För det första ligger hon inte alls lika högt som tidigare och det är sällan jag känner henne tryckandes uppe vid revbenen. Men att sluta sparka mig i revbenen har hon verkligen inte! Förutom de så har jag mahen blivit mycket större längre ner. Så jag tror att huvudet ligger ganska lågt just nu.

Sova går inte alls längre. Jag får kramper i höfterna och känner mig som en val som försöker rulla över på andra sidan. Smidig som ett kylskåp brukar man säga va?
Jag kan nu inte alls röra mig speciellt bra och när jag sitter på huk så ramlar jag lätt baklänges för att magen trycker på. Jag längtar tills magen är bort nu!

Jag är kissnödig konstant och springer och kissar ungefär 3 gånger per natt. Det är otroligt jobbigt och jag måste nästan försäkra mig om att det finns en toalett i närheten om jag ska åka någon stanns..Det trycker sååå mycket på blåsan nu.

Vecka 37 innebär att bebisen ligger färdig där inne. Hon ska mest bara lägga på sig lite mer vikt innan hon kommer ut. Ju närmre vi kommer desto mer nervös blir jag för när det ska dra igång. Just ur barnvakt syfte. Det kan ju dra igång snart men jag kan lika gärna gå över 2 veckor. Därför har vi gett mina föräldrar reseförbud tillsammans fram tills L föds. Jag vill inte känns mig stressad över att dom är borta någon längre stanns samtidigt. Eftersom att Moa är född på BF så hoppas jag på att slippa gå över tiden.

Magen i vecka 37


1 Susanna Maria J:

skriven

Så fin mage, det är inte långt kvar nu och sista tiden går sååå fort! Passa på å sov massa för sen är det full fart :) Hihi. kram!

Kommentera här: