Nu ger jag upp

Alltså förlåt för att jag gnäller så mycket nu. Jag borde njuta sista tiden, det kan ju faktiskt vara sista gången jag faktiskt är gravid!
Men det är så otroligt svårt att faktiskt vara glad just nu. Om jag ska vara ärlig så vill jag helst bara gråta av den otroliga smärtan jag har i mina fogar just nu. Det gör ont precis hela tiden och det skrämmer mig att jag snart ska föda barn med den här onda ryggen. Jag kan knappt röra mig!
Sen känner jag mig bara tjock och ful nu när absolut inga kläder passar längre. Mina mammajeans går inte att dra upp över magen och dom sitter alldeles för tajt under magen. Att gå och köpa nya mammakläder är ju fullständigt idiotiskt.



Till råga på allt och som om inte de vore nog så verkar min lilla förlamning i ansiktet sprida sig. Jag har svårt att göra vissa grimaser och det sticker lite på ena sidan av tungan. Om detta blir värre och inte försvinner i samband med att lillasyster kommer så kommer jag låsa in mig så länge förlamningen sitter i. Som om jag inte redan kände mig ful liksom.


Tur att min dotter är perfekt iallafall, och jag önskar att jag hade hennes energi och kunde vara den mamman jag vill vara.



Kommentera här: