Att förändras efter två graviditeter

Idag är allt bara blä. En riktig jag lägger mig under täcket och typ dör eller något..Nej men ni vet hur det kan vara vissa dagar. Inga kläder passar, motivationen är borta och självkänslan ligger nere på botten och sprattlar. 
Nej ni, idag känner jag mig likgiltig inför allt och lägger precis allt åt sidan ( inte mina barn då såklart). 

Här i helgen satte jag mig på sängkanten efter att ha duschat, ser mig själv i spegeln och känner verkligen att jag på riktigt avskyr de jag ser. Jag som brukar gilla mitt långa hår, vara stolt över min platta mage och smala midja, Tycka om mina mandelformade ögon men låånga ögonfransar. Vad har hänt liksom? jo,Jag har fött två barn. Jag älskar mina barn oxh ångrar dom inte för en sekund. Men vad som hände med mig och min kropp..det saknar jag lite. Jag förlorade lite av min skönhet och trivs inte alls nu. För några år sedan hörde jag en intervju med en stor bloggare som sa att unga mammor har smutsigt hår, mjukisar och påsar under ögonen. Aldrig tänkte jag, aldrig att jag skulle bli så. Men det är precis så jag känner mig just nu. 

Hur jag än kämpar så kommer jag aldrig att kunna se ut son jag gjorde innan graviditeterna. Saker flyttas och ändrar form efter en graviditet och förlossning. Så jag antar att jag måste börja acceptera hur jag ser ut nu.