orkar inte

Det är så mycket med allt nu. Jag hinner inte med, jag hinner varken med mig själv, skolan eller något annat.  Det känns som att verkligheten ligger långt framför mig och att jag bara stannat av. Man står still och trampar på samma ställe och kan inte röra sig. Allt kommer på samma gång och jag kan inte hantera det. just nu känns det bara som att man skulle vilja ta en paus från verkligheten och bara gömma sig. få lite andrum och lite tid till sig själv, lite tid att bara göra de man själv vill, utan någon press eller krav. men tyvärr går ju inte det. livet går i 180 och jag ligger bara i 30..hjärnan är utmattad och kroppen är svag, hjärtat bultar som att den är påväg ut ur bröstkorgen.. tänk om man bara kunde pausa livet så man hann göra allt det som skulle behövas göra. 
- träna
- plugga till prov i god tid
- träffa mina vänner
- njuta av dansen utan att behöva tänka på annat
- mysa med mattias
- ta promenader med mamma och Wilma i skogen
- orka gå upp på morgonen
- ta hand om mig själv
- umgås med familjen
- ta igen allt i skolan
- se mina egna behov
...kort sagt önskar jag att mitt dygn bestod av flera timmar..just nu fungerar ingenting...vill bara sova!

om man bara kunde få andas för en stund



//Lillen







 

Kommentera här: