Matvägran

Moa har alltid varit liten i maten och jag kan räkna gångerna hon ätit en hel burk på en hand. Hon äter knappt en halv burk per mål och har dessutom varit kinkig med rätter hon gillar. Vissa dagar har hon inte velat äta alls.
Som det är nu så vägrar hon burkmaten. Hon totalratar den och vill absolut inte bli matad. Om jag ska få mata henne så funkar det endast med "vanlig mat". Egentligen är det väl inget konstigt att hon inte gillar burkmaten längre, jag menar hon kommer ju knappast bli serverad burkmat på dagis?
Så idag har vi slagit ett slag för att bara handla hem vanlig mat och inte köpt några burkar överhuvudtaget. Skafferiet är nu alltså laddat med bland annat tonfisk, fiskpinnar, korv, köttbullar, fiskbullar, ravioli. Så nu ska det testas för fullt. Eftersom att hon sov så himla dåligt inatt och att hon fortfarande vill äta på natten så köpte vi också fullkornsvälling som vi ska se om hon gillar. Det ska ju vara mer mättande så vi ska ge det ett ärligt försök.
 
Tips på barnvänlig mat?
1 Anonym:

skriven

Jag ger min son nestles naturella fulkornsvälling från 12 mån vid varje nattning. Han har altid älskat den och sover bra hela nätter.

Kommentera här: