Viktnojja

Halloj i regnet!
Idag ger vädret en all anledning till att stanna ute utan att få dåligt samvete. Jag hade faktiskt tänkt baka lite, om jag får röven bort från soffan någon gång.
Moa ligger visserligen och sover just nu så att slumra till här på soffan låter inte så dumt det heller!

Imorse ställde jag mig på vågen för första gången sedan jag var på inskrivningen på mvc. Då hade jag inte gått upp någonting alls, förutom de kilot jag gick ner under illamåendet i början. Jag var helt säker på att jag gått upp massor nu för jag känner mig pluffsigare än någonsin just nu. Det känns som att min rumpa och mina lår växer mer än själva magen, och det stör mig!
Hur som helst, jag har bara gått upp 1 kilo! Alltså +1 kg sedan jag blev gravid och vägde mig i vecka 4-5.. Gissa om det känns bra :)

Sist gick jag upp massor, ca 14-15 kg under hela graviditeten. Och att nu i 6 månaden gått upp 1 kg känns fantastiskt. Just för att jag vet hur svårt det är att gå ner mammakilon sen. Amningen hjälpte inte mig nämligen!


Kommentera här: