Perfekt helg

Godmorgon!
Idag när vi vaknade var det sådär höstigt ute. Sådär att man drar på sig sockisar och en stickad tröja och kryper ner under filten i soffan.

Pappa mattias har precis åkte iväg till jobbet och tjejerna leker tillsammans inne i Moas rum. Jag passar på att dricka morgonkaffet i lite lugn och ro i soffan ihopkurad bland alla kuddar. 

Vilken guldhelg vi har haft. Jag har tankar ny energi och känner mig laddad inför veckan. Så laddad att jag nog tänker ta med mig tjejerna till IKEA idag. Sedan den tragiska händelsen på IKEA i västerås så har jag faktiskt inte riktigt vågat mig till IKEA. Ni får kalla mig harig och töntig om ni vill. Men det kom så nära på något vis. Det är de IKEAvaruhuset vi oftast besöker och jag, mattias och tjejerna var där dagen innan det hände. De kunde lika gärna ha varit oss på något sett..

Hur som! En guld helg sa jag ju.
Efter en kämpig vecka där mattias jobbet 20 timmar övertid så kom han i Fredags hem i tid. Tjejerna somnade tidigt och jag och Mattias låg och skedade i soffan hela kvällen. Vi kikade på Johan Falk och fick helt enkelt mysa hela kvällen. Vad alla än säger så är det faktiskt svårt att få till den där mammaochpappa tiden när man har barn. Man får liksom inte tid, man får ta sig tid. 

I lördags packade vi in oss hela familjen och åkte till Lekmer för att hämta ut loppipåsen. Jag blev inte jätteimponerad måste jag ändå få säga. Det bästa var väl rabatterna och 50% på ett års prenumeration och termometer från natural cycles. Så nu funderar jag faktiskt på att prova. Visst, jag har ju spiral. Men man kanske ändå kam testa för att lära känna kroppen och testa och se nu när man ändå är "skyddad" av spiralen så att säga.
Vi svängde in på chilli och i djuraffären och kikade lite. Jag är sjukt sugen på att köpa en undulat nämligen. Mattias är inte på den idén dock.

Resten av helgen har varit grym. Igår var tjejernas farfar här vilket alltid är en höjdpunkt för tjejerna. Moa somnade nästan stående när han åkte hem.
1 Tove Lindgren:

skriven

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove

Kommentera här: