Dagisångest

God morgon!
Jag och Lea har precis lämnat av Moa på föris och har nu landat på soffan här hemma. 
Moa ville inte alls till förskolan idag. Igår var hon kinkig också men idag ville hon verkligen inte! Jag fick tvinga på henne kläderna och såfort vi kom utanför dörren gick det bra..tills vi kom till bilen. Då ville hon inte längre. Ledsen blev hon när jag skulle gå också. När vi vinkade i fönstret så såg jag att hon bärjade bli ledsen.
Hon brukar älska dagis och jag vet att dagen säkert kommer gå bra och att hon kommer ha superroligt. Ändå kan jag inte komma ifrån att jag känner mig elak. Många kan säkert tycka att jag kan hålla henne hemma dom dagar hon är såhär. Jag är ändå hemma liksom..Visst kan jag de men jag vet hur bra hon ändå har det där. 

Jobbigt är det iallafall. Jag får pussa på henne lite extra när jag hämtar henne sen. 

Jag vet inte varför hon är såhär. När hon var hemma och var sjuk så sa hon att hon saknade sina kompisar och att hon ville till dagis. Men nu vill hon inte alls. 

1 svärmor:

skriven

Det går upp och ner med sådana perioder! Man känner sig som en riktig häxa! Vad man oftast inte vet är att så fort man är utom synhåll brukar de ha buskul!

Kommentera här: