Dags att gå vidare!

Det här inlägget kommer kanske vara ganska luddigt för de flesta av er, medans ni som känner mig ordentligt privat säkert kommer förstå vad jag menar. 

Allt har sin tid brukar man ju säga. Att sviterna efter en händelse eller period i livet kan ta olika lång tid att bearbeta. Man går igenom olika faser i sitt återhämtande och bearbetning och när man inte längre vill kännas vid något. Då är det dags att på riktigt att bara släppa, ta bort och gå vidare. 

Många anser nog att jag har haft den perfekta uppväxten, perfekt familj utan några som helst beskymmer. Det stämmer. Utan min familj skulle jag inte vara den jag är idag. 
Trots det så har mycket satt sina spår och som jag lång tid efter mått otroligt dåligt över. 
Jag har gått från att ha rest mig, gått vidare och fått stor hjälp att bära min ryggsäck som under några års tid varit alldeles för tung för att jag ska orkat bära den själv. 

Efter ytterligare några år så har jag under delar av året känt mig otrolig handikappad i de flesta sociala sammanhang, och att ständigt bli påmind känns nu bara jobbigt.

Jag har kommit till en punkt i livet då jag vill göra slut med det som jag tidigare såg som en del av mig, en del av min historia. Men nu får det vara nog!
Jag vill inte kännas vid det och har kommit till de stadiet att nu ska det bort. Bara de att kunna prata om det med min familj, som är helt och hållt medvetna om mig, varit ett stort steg för mig. 

Så ni som vet, nu ska det bort. 
Jag är redo att gå vidare och lämna det gamla bakom mig.
1 svärmor:

skriven

Heja!! Bra taktik! Bättre se nuet och framåt än att fundera på sådant man i alla fall inte kan göra något åt! :)

2 Emilie:

skriven

Jag vet inte vad det handlar om, men efter att ha följt dig ett tag har jag förstått att du haft tuffa tider. Så jag vill bara säga heja heja och sända en styrkekram, du verkar ja hittat precis den inställning du behöver :)

Svar: Tack kära du! ♡
Hanna

3 Syster Sara:

skriven

Så himlans stolt över dig ska du veta. Blir så lycklig när jag tänker på hur långt du kommit. Vi står bakom dig hela tiden, heja dig! ❤

Kommentera här: