Komma igång med träningen

Det här med att försöka komma igång med träningen efter graviditeten var tydligen inte lika lätt som jag hade trott. Jag mår otroligt dåligt över min kropp nu efter graviditeten och gillar inte alls att se mig i spegeln. Att klä av sig under täcket för att sippa skämmas inför sin partner. Nej ni..det måste ske en förändring. 
Många blir säkert provocerade av det här inlägget för ja, jag har gått ner mina gravidkilon efter Lea, och nej, jag är inte direkt jättestor eller har fått några bristningar. Det är inte det jag måt dåligt över. Det jag måe dåligt över är hur slapp min hud blivit. Jag har ingen direkt russinhud på magen, men hela kroppen är som en stor degklump. Rumpan har blivit platt och fallit ut på sidorna typ. Magen kan man dega med och midjan är i stort sett borta. 
Hela min familj har kurvor. Vi är skapta så. Litwn överkropp med smal midja och breda höfter och en stor rumpa. Stora möjligheter till att den kropp många tjejer drömmer om. Jag är så otroligt otränad nu. Inga tenderser till varken mag eller rumpmuskler. Knäböj och utfall gör otroligt ont i knäna och att ligga på rygg gör otroligt ont i bäckenet bak i svanken. Min kropp gär lite emot mig känns det som. 
Innan jag fick barn var jag tränad och hade i te alls dessa problem. Jag är egentligen en träningsmänniska som älskar att gå runt i träningskläder och svettas på gymmet så att jag blir blöt. 

Här om dagen tog jag mig i kragen och tränade här hemma på vardagsrumsgolvet. Magen fick jobba riktigt ordentligt genom att bara doppa tårna i golvet. Det gäller att börja någon stanns. Fortfarande har jag träningsverk och efter att ha känt på magen så har mina magmuskler fortfarande inte gott ihop efter graviditeten. 
Så jag antar att jag får ta det lugnt med magträningen så musklerna för repa sig ordentligt. 

Idag körde jag igen och fick sällskap av Moa och också vill göra som mamma :)

Kommentera här: