Slem och hosta

Ibland har jag bara lust att dra täcket över huvudet och bara få stänga allt ute. 
Igår fick vi åka in till Akademiska med Lea för ytterligare inhalationer. Trånga luftvägar blev resultatet av den grundliga undersökningen som gjordes. Lea syresätter sig bra vilket var skönt, ingen feber och hade kommit igång bra och äta igen. Hostan är inte att leka med däremot.
Det kan eventuellt vara RS virus men tydligen så görs inga test om man inte är 100 på att det rör sig om RS och ska lägga in barnet. Ett virus rör det sig om helt klart iallafall..

Natten var lugn. Lika så förmiddagen så jag och Lea tog en timmen promenad i den fina vädret. Jag hade höjt upp vagnen så Lea nästan fick halvsitta i vagnen. 

Men strax efter vi kommit hem satte hon igång och grät och grät, och när jag märker och framför allt hörde på gråten att det hade med andningen att göra så började jag bli orolig igen. Hon gick inte att trösta och när hon satte igång att hosta så kom det massor med slem och det sprutade ur hennes ögon och hon var knallröd i ansiktet. 
Istället för att få panik så körde jag ner till vc och bad om hjälp. Vi fick hjälp av samma sköterska och läkare som igår snabbt så Lea fick inhalera ännu en gång. Luftrören är fortfarande trånga. 
Stackars liten! 
Jag hade tur som träffade vår bvcsköterka i korridoren också och fick chansen att prata av mig lite. Såå himla orolig. 

Både BVC och läkaren på vc säger att dom nästan är säkra på att det rör sig om RS.

Nu hoppas jag på en lugn natt och att hon mår bättre imorgon. 

1 svärmor:

skriven

Men farmors lilla groda då! Riktigt jobbig period men den går över, du är jätteduktig!! :)

2 ottilia:

skriven

Lilla Lea ♡ krya på dig! Våran lilla tjej hade samma problem för ett tag sen 8 h dom trodde hon har förkylningsastma precis som storebror eftersom det är ärftligt. Tänkte, har dom kollat det på henne?

Svar: Vi har också massor med astma på både min och Mattias sida. Moa hade en liten tendens till förkylningsastma när hon var liten. Så eventuellt att det skulle kunna röra sig om något sånt här med. Vi har fått bricanyl som inte har fungerat :(..Men nu är iallafall ett RStest gjort så vi får vänta och se vad den visar.
Hanna

Kommentera här: