Svar på kommentar

Vilka bloggar läser du?

Jag läser både stora och små bloggar. Vissa följer jag dagligen medans andra kollar jag lite då och då. Mina favoriter är:
Fridaochmelody.se : En otroligt fin och inspirerande blogg!
Jeanineesberg.com : Mamma och kämpar mot cancer, otroligt gripande!
Saravictorias.blogg.se : Lillasysters blogg. Otroligt driven tjej som i princip lyckas med allt! Just nu praktikant på veckorevyn!
Peppoz.blogg.se : Mattias systers blogg. Mamma till sötnosarna Luna och Vide
Sarawo.devote.se : Mamma till två superfina barn i samma ålder som Moa och Lea. 
Mammasangel.vimedbarn.se : Superdriven och otroligt inspirerande tvåbarnmamma som snart får sin tredje. Min granne dessutom :)
 
Vill du ha flera barn?

Mattias och jag är lite oense om det. Jag skulle gärna kunna tänka mig en tredje, dock längre fram. En sladdig km kanske 4-5 år hade varit mysigt. Då tjejerna har blivit lite äldre. Mattias säger dock att jag får byta karl om jag vill ha fler barn..så det kommer förmodligen få räcka med våra fina tjejer vi har nu :).
 
Hur lång tid tog det att bli gravid med Moa och Lea?

Båda tjejerna var planerade. Moa tog 3 månader, alltså på tredje försöket. Lea tog 6 månader och var för mig otroligt psykiskt påfrästande. Jag mådde jätte dåligt för att det aldrig fungerade.Jag blev nästan deprimerad faktiskt. 
 
Vad vill du jobba med?

Jag trivs otroligt bra inom förskolan där jag jobbade innan jag blev gravid.Jag är barnskötare och vill plugga till förskolelärare iframtiden. 
Samtidigt skulle jag vilja prova på att göra naglar och fransar. Jag är praktiskt lagd och behöver få jobba med mina händer. Drömmen vore att kunna livnära mig på mina smycken. Ett steg i den riktningen är iallafall att jag nu har ett eget företag där jag sysslar med det :)

Kommentera här: