Amning

Dessa amningshormoner. Jag antar att det är amningen kombinerat med dålig sömn som gör mig så fruktansvärt trött. Sömnen kan jag egentligen inte klaga på. Lea sover oförskämt bra. Trots de känner jag mig som ett vrak. 

Amningen har gett mog otroligt dålig hy och finnar som jag inte brukar ha dyker upp litw här och var, jag är konstant hungrig och mitt hår har dessutom börjat rasa av. Jag känner mig totalt osexig och typ skäms över hur jag ser ut. 
Blää, svettig som ett djur också. Jag kan vakna mitt i natten och fullständigt badar i min egen svett. Nej ni. Jag börjar längta tills amningen är över.
1 Fiino:

skriven

Du är VACKER vännen! <3
Och glöm inte att energibehovet är mycket större för dig under amningsperioden, så inte konstigt att du är hungrig! Lyssna på din kropp, se till att du får i dig tillräckligt med näring, det kan ju även motverka håravfall och dålig hud. Jag kan tänka mig att det tar på krafterna att vara småbarnsmamma, men det sista du ska göra är att skämmas över hur du ser ut fina du!
Stor puss o kram till dig o tjejerna! <3

Kommentera här: