Lea 4 månader

Jisses vad tiden går snabbt. Jag tycker att det känns som att det var någon vecka sedan jag vaknade av att vattnet gick i sängen och att jag 3 timmar senare klämde ut lilla Lea. Kom in på förlossningen vid 3 på natten, öppen 2 cm med en kant av tappen kvar. 1,5 timme senare hade jag min lilla flicka på bröstet, ammade och kräktes av smärtsamma eftervärkar.

Idag är det 4 månader sedan. Herregud min lilla bebis är snart ett halvår! 
Även fast man inte ska jämföra barn med varandra och att alla barn är unika så kan jag bara inte låta bli att jämföra mina tjejer med varandra. När Moa var 4 månader hade hon hunnit få en tand från fosterstadiet som hon hunnit tappa, en framtand vad på gång. Hon kunde vända sig från mage till rygg och från rygg till mage och hittat sina fötter.

Lea kan vända från mage till rygg och plockar upp leksaker och stoppar dom i munnen. Hon gör massor med olika ljud och skiner alltid upp när hon får se oss. 
Den senaste veckan har hon börjat dreggla som bara den! Jag tror nästan att det är tänder på G.
Hon är gnälligare än vanligt så det känns ganska rimligt :)

Kommentera här: