Natural cycles

Jag överväger starkt att byta preventovmedel. Jag är trött på vad allt hormoner heter. Dom får mig verkligen inte att må bra. Jag är en otroligt tenperamentfull människa som tänder till väldigt snabbt. Många gånger alldeles för fort. Mitt humör svänger kraftigt vilket jag tidigare fått hjälp med. Allt eller inget-personlighet.
Förutom det så har jag fått otroligt dålig hy, flottigt hår, hunger och sötsug och ganska nedstämd. 

I dagsläget har jag en hormonspiral. Kopparapiral är inget alternativ för mig, p-piller får jag inte äta på grund av högt blodtryck och blodproppar i släkten. P-stav gav mig mens mest hela tiden och även den innehåller hormoner.

Just nu överväger jag att testa Natural cycles. Det handlar om att tempa vare morgon. Lägg till sin temp i en app som sedan registrerar och mäter när du är fertil och ofertil. Ett hormonfritt preventivmedel som är 99,9 % säkert om man sköter det korrekt. Frågan är om man ska våga testa?
Det som kan händar att jag blir på smällen, vilket inte alls får hända. 
sååå..

Någon med erfarenheter av Natural cycles? 

Kommentera här: