Dumma sjukvård!

Hej på er!
Kag måste säga att jag får lite dåligt samvete när jag ser att det faktisk är några som håller sig kvar här även fast att jag har varit dålig med uppdaterandet igen. 

För sisådär 10 dagar sedan gjordes ett RSprov på Lea som jag berättade om. Idag fick vi svaret och mycket riktigt visade det tydligt på RS! Jag visste det hela tiden! Även VC här i Bålsta där testen gjordes sa redan från början att det var så tydligt RS, men att dessa tester inte gärna görs här. Ackis vägrade ett test. Dom menade att man bara tar det provet om man är säker på att det rör sig om RS och ska lägga in barnet. Sköterskan vi först träffade på Ackis nästan hånskrattade åt oss när vi sa att vi trodde det var RS. 
Fyfan! Så istället fick vi åka fram och tillbaka dagligen, vissa dagar två gånger för att Lea skulle få inhalera och få det lättare med andningen. Detta resulterade i att det allra värsta hade hon hemma. Mest arg är jag på att hon har fått lida. Om vi hade blivit inlagda hade hon sluppit både paniken hos sig själv och hos sin mamma då alla attacker kommit då hon slemmat igen. 

Nu är hon iallafall imun mot RS i några månader men vi behöver vara lite extra försiktiga med förkylningar. 
1 L:

skriven

Tycker du ska anmäla till ivo! Kunde gått riktigt illa...

2 svärmor:

skriven

Somliga av oss hänger envist kvar! :) Ett utmärkt sätt att följa farmors vackraste tjej och minigrodans utveckling! : Såg att du fått en länk på fejjan, tycker absolut att du ska anmäla om inte annat för att de måste lära sig att bara för att man är ung så är man inte hysterisk och överbeskyddande!

Kommentera här: