övergången till Mat

Nej ni, jag har börjat inse att amningstiden snart är förbi. Lea verkar inte speciellt intresserad längre. Hon är otroligt nyfiken på allt annat runt omkring och inte nog med det så verkar hon inte bli mätt av mig längre. Mjölken har kanske börjat sina lite.
Vi har kommit igång på riktigt med att gå över till mat. Hon äter nästan en hel portion gröt till frukost. Hon fullständigt älskar det och sträcker sig efter skeden. Sen har vi vörjat med pure mitt på dagen också vilket hon också älskar. Det gäller bara att se till att hennes mage hinner med. Lea verkar gilla mat mer än bröstet så till skillnad från Moa så går kanske övergången till mat betydligt bättre och lättare för Lea!

Det ska faktiskt bli skönt att sluta amma. Så skönt att slippa känna sig låst. Framför allt så längtar jag efter att jag och Mattias ska få gå på dejt bara han och jag. 

Kommentera här: