Sluta amma

Jisses vilken natt. Lea har vaknat precis hela tiden så jag har nog inte fått sova en endaste timme i sträck på hela natten. Supergnällig både dag som natt. 
Vi misstänker starkt att det är tänder på väg. Vi känner igen beteendet från när Moa fick sina nämligen. Så idag vet jag att jag lever kan jag säga.
Tur att solen skiner så jag får lite extra energi!

Jag har kommit in i tänket att det börjar bli dags att sluta amma snart. Lea blir snart 6 månader och min plan är att jag ska sluta amma då. Jag tycker att amningen börjar kännas jobbig, och Lea verkar också ha börjat tröttna. 
Jag ammar fortfarande på heltid men ger Lea ca 1/5 dl gröt vid frukost och hon har fått smaka potatis, morot och smörgåsrån. Till skillnad mot Moa så tycks den här ungen älska mat! Iallafall de som hon fått äta hittills. Gröt är en mega hit och hon gapar riktigt efter mer. Moa är megaliten i maten och har i princip aldrig gapat. Så det känns lite konstigt att mata ett barn som faktiskt gapar! Haha!
Idag köpte jag en burk med rotfrukter och kyckling som hon ska få smaka. Tänk att även Lea börjar bli stor!


Kommentera här: