Torsk..

..Inte sån man äter då..utan svamp-torsk. Det har både jag och Lea lyckas få. Nu vet jag inte om det heter torsk för mig, men Lea har det iallafall i munnen. Så nu har även jag fått det på tuttarna. Svamp på tuttarna..Ja de gav ju en fin bild i huvudet..flugsvamp..haha!

Nej men skämt o sido. Lea har varit knallröd i rumpan sedan i helgen och ingen salva har egentligen hjälpt. Jag har också fått otroligt ont av att amma..som precis i början av amningen innan brösten har hunnit vänja sig. Så har det varit nu av någon anledning. När jag sedan idag kikade in i Leas mun efter tänder upptäckte jag vita fläckar på kinderna..Så jag ringde BVC och mycket riktigt är det torsk..

Så nu ska vi torka hennes mun flera gånger om dagen, koka nappar minst en gång om dagen, tvätta bh i 60° grader, byta amningsinlägg ofta och smörja tuttarna med någon specialsalva. Ett jäkla projekt!

Så jag ska strax ner till apoteket för att köpa upp mig på första hjälpen mot svamp. 

Det slog mig precis och Moa och Lea druckit ur samma flaska..Så nu borde jag kolla Moas mun också när hon kommer ifrån dagis. Lätt att få skrapa hennes mun liksom. Vildjuret själv, jag kommer inte ha några fingrar kvar
1 Anonym:

skriven

Det suger verkligen! Jag och Stella har haft torsk sen hon va 1v. Jag har fortfarande problem så nu kör kah amningsnapp hela tiden. Vi körde med allt som fans att testa gör att bli av med de. Men de enda som funkade för oss va att köra med amningsnapp så de inte snittas fram och tillbaka. :(

Kommentera här: