Inför dopet

Här hemma pågår förberedelserna inför Leas dop nu på Söndag. När sista Osa dagen var igår så landar vi på ca 60 gäster. Behöver jag säga att jag är glad över att vi har fått hjälp med större delen av bakningen?

Jag har tagit på mig ansvaret för tårtorna. Jag gillar verkligen att baka och pyssla så jag ska gå på stort och verkligen göra mitt yttersta för att dom ska bli super!

Annars så är allt i sin ordning inför söndag..Eller ja, Vi får lite grann glida med. Vi har fått tag på två urduktiga tjejer som ska sjunga, Sara ska läsa en dikt, Mamma ska läsa Evangeliet och Hanna, blivande Gudmor/fadder ska hälla vattnet i dopfunten. Prima ballerina!

Det ska bli spännande att se hur Moa kommer bete sig där i kyrkan. Hon är som vilken 3 åring som helst med massa spring i benen, så det återstår att se vilket humör hon kommer ha. 
Jag är av den sorten att det är okej om barn skriker, busar och är barn på ett dop. Då känns det mer gulligt på något vis!

Egentligen är kanske det största problemet hur vi ska orka hålla i Lea, en numera 7,5 månaders bebis på närmare 9 kilo. Hanna är höggravid med foglossning och sammandragningar. Vi kanske får arrangera BB också ;)

Hur som ska det nog gå bra. Jag behöver bara hitta någon fin klänning också :)


Kommentera här: