Lea Sara Julia

Puah! I söndags var det äntligen dags för Leas dop. Jag har verkligen lagt så mycket tid på dopet och allt har egentligen kämpat emot oss lite. Bara de att vi skulle få tummen ur och faktiskt boka kyrkan tog några månader. När det väl var gjort fick jag boka om två gånger bara för att några huvudgäster inte kunnat komma. 
All bakning hade vi överlåtit till andra och jag satsade hårt på tårtorna som ni vet. Tårtbottnarna hade jag bakat själv, men när jag kvällen innan dopet skulle sätta ihop dom blev allt bara fel.

För att göra historien kort så gick bottnarna sönder, allt blev för lågt, sugarpasten sprack och blev veckig. När jag ändå lyckats styra upp det och fått ihop det så vaknade vi morgonen efter och tårtorna var STENhårda! Så på dopdagen var det bara att ställa sig och göra nya tårtor. Närmare bestämt 7 stycken..

MEN! Resultatet blev såå himla bra! Jag spritsade alla tårtor med grädde. Några rosa och några vita. Fyllningarna blev en vanlig prinsess med jordgubb och vaniljkräm, och den andra med chokladbotten, vit chokladmousse, hallon och kokos. 

Själva dopet gick bra. Höggravida Hanna, numera Fadder/Gudmor bar Lea. Moa gick mellan mig och Mattias. 
Moa busade mest hela tiden och sprang fram och tillbaka och hade sååå mycket spring i benen. Glad var hon iallafall, det är huvudsaken.

Huvudpersonen, lilla Lea. Hon skötte sig som alltid helt exemplariskt! Inte ett ljud gav hon ifrån sig. Hon somnade nästan under dopet och satt få fint och lyssnade. 

Vi är så nöjda! All stress innan gör liksom ingenting. Gästerna var nöjda också och vi är verkligen lyckligt lottade över hur många fantastiska människor vi har omkring

Kommentera här: